اطلاعات خرید, مراقب پوستی

روتین روزانه مراقبت از پوست؛ 6 قدم طلایی برای زیبایی پوست شما

روتین مراقبت از پوست

روتین روزانه مراقبت از پوست یکی از اساسی ترین نیازها برای حفاظت از پوست و زیبایی پوست هر فردی است. فرقی ندارد که در چه سنی قرار دارید، مجرد هستید یا متاهل یا اصلا خانم هستید یا آقا! در هر صورت روتین مراقبت پوستی از الزاماتی نگهداری از پوست است. به ویژه روتین روزانه که اهمیت زیادی دارد.

این روتین پس از بیدار شدن از خواب انجام می‌شود، زمانی که پوست کاملا عاری از آرایش است و بقایای کرم‌های مراقبتی از شب قبل بر روی صورت باقی مانده است. علاوه بر این‌ها در طول شب پوست صورت در حال فعل و انفعالاتی بوده و ترشحات چربی و … داشته است بنابراین لازم است تا با روتین روزانه کاملا تمیز شود.

قدم اول: شست و شوی صورت؛ ابتدایی ترین کار در روتین روزانه مراقبت از پوست

از آنجایی که مواد آرایشی بر روی پوست نیست پس نیاز به پاک کننده‌های آرایشی همچون میسلار واتر یا شیر پاک‌کن و … نداریم و یک راست سر اصل مطلب یعنی استفاده از شوینده می‌رویم.

پوست صورت را با شوینده متناسب با جنس صورتتان بشویید و به آرامی با حوله خشک کنید. البته توجه داشته باشید که انتخاب شوینده مناسب، موضوع بسیار مهم و حیاطی است که نباید به سادگی از آن بگذریم.

قدم دوم: استفاده از تونر؛ پوستت رو متعادل کن

تونرها وظیفه متعادل سازی پوست صورت را دارند اما علاوه بر این کار قادرند بر اساس نوعشان فواید دیگری نیز به پوست برسانند مثلا تونرهایی که مواد ضدلک دارند و یا تونرهایی که کنترل کننده چربی پوست هستند و … خواص اختصاصی خود را به همراه خواهند داشت.

مقداری از تونر را بر روی پد کتانی زده و به آرامی به پوستتان بمالید سپس چند دقیقه‌ای صبر کنید تا خشک شود و به سراغ مرحله بعدی بروید.

قدم سوم: استفاده از سرم‎های درمانی؛ انواع سرم ها را به روتین روزانه اضافه کن!

سرم‌ها محصولاتی هستند که مولکول‌های کوچک و زودجذبی دارند و از تونرها غلیظ تر و از کرم‌ها رقیق ترند. سرم‌ها تنوع بسیار بالایی دارند و اصل تفاوت در روتین‌های پوستی ناشی از تفاوت در نوع سرم‌ها است.

سرم‌ها می‌توانند انواعی چون آبرسان، سفت‌کننده پوست، انواع شات‌های ویتامینی و … داشته باشند و بر اساس نیاز پوست انتخاب می‌شوند.

در یک روتین پوستی می‌توان چند نوع سرم پوستی داشت و با این کار فوائد زیادی به پوست رساند و آنچه مهم است عدم تداخل سرم‌های پوستی با یگدیگرند که در مقالات بعدی به آن‌ها می پردازیم.

برای این کار چند قطره از سرم را بر روی پوست ریخته و به آرامی ماساژ می‌دهیم تا جذب پوست بشود.

قدم چهارم: استفاده از کرم دور چشم

انتخاب کرم دور چشم نیز بر اساس نیاز پوست و سن و سال است برخی از کرم‌های دورچشم مخصوص رفع سیاهی برخی مخصوص رفع گودی و یا رفع چین و چروک هستند.

اندازه یک نخود برای هر دو چشم کافی است. با انگشت چهارم (انگشت حلقه) مقدار  برداشته از کرم را تقسیم بر دو کرده و به آرامی بر زیر چشم و اطراف آن مالش دهید.

قدم پنجم: استفاده از کرم آبرسان و مرطوب کننده (کرم روز)

در این مرحله لازم است ابتدا پوست را آبرسانی کرده و سپس با مرطوب‌کننده، آب جذب شه به پوست را بر روی صورت قفل کنید.

نکته: کرم‌های روز می‌توانند جای‌گزین کرم‌های مرطوب‌کننده شوند. کرم‌های روز معمولا حاوی فاکتور محافظتی در برابر نورخورشید هستند و اگر از منزل بیرون نمی‌روید میتواند برای محافظت از پوست در برابر آفتاب کافی باشد و شما را از زدن ضدآفتاب بی‌نیاز می‌کند.

قدم ششم: استفاده از ضدآفتاب؛ مهمترین مرحله روتین روزانه مراقبت از پوست

این مرحله، آخرین مرحله و مهم ترین مرحله روتین روزانه مراقبت از پوست است و بسیار ضروری است.

برای این کار به اندازه 5 میلی‌لیتر یعنی معدل 2.5 بند انگشت از کرم ضدآفتاب را برداشته و بر پوست صورت و گردن خود مالش دهید.

اگر ضدآفتاب را از روتین روزانه خود حذف کنید عملا هیچ خدمتی به پوستتان نکرده اید. نورآفتاب به تنهایی می‌تواند تمام زحمات شما را از بین ببرد. انتخاب نوع ضدآفتاب نیز بسیار مهم است. اگر بتوانید به صورت صحیح در انتخاب هوشمندانه ضد آفتاب عمل کنید، قطعا پوستی سالم و جذاب تر خواهید داشت

سخن پایانی

تا این‌جای کار در مورد ضرورت داشتن روتین پوستی، انواع روتین‌ها و روتین روزانه صحبت کردیم. پس از آن‌که این مراحل را در روز سپری کردیم مجاز به استفاده از مواد آرایشی بر روی پوست صورتمان هستیم و لازم است تا در شب‌هنگام مجددا به انجام روتین مراقبت از پوست اما از نوع شبانه بپردازیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.